#TMI Too Much Information

Heya! Vandaag wil ik graag iets dieper ingaan op een van mijn obsessies: data analyse. Als je mij al langer volgt dan weet je dat dit een van de pijlers van House of Tax is.

Je administratie bevat een schat aan waarde als het gaat om data die jij in kan (lees: moet) zetten om dichterbij zowel jouw kleinere doelen als #soulgoals te komen.

Aangezien ik hier voor jou ben om je te helpen bij het behalen van jouw doelen door het financiële plaatjes, de processen, en de planning aan jouw doelen te hangen vind ik het belangrijk dat jij je comfortabel gaat voelen in het lezen van cijfers.

Hoe stom je dat misschien nog (een beetje) vindt

🙂

Nu is er veel – HEEL VEEL – data beschikbaar over jouw ondernemen, leven, en activiteiten, en kan het nogal overweldigend voelen als je aan die grote brei met cijfers en letters denkt. Moet je daar nu echt elke dag doorheen gaan zitten ploegen?

Nope.

Gelukkig niet zeg. Het hele idee van je administratie inzetten om je doelen te behalen heeft juist de intentie om je strategie helder te houden zodat je er met volle focus in kan duiken en door middel van kleine aanpassingen grote resultaten kan behalen.

Klinkt al beter hè?

Wat je dus uit de weg wilt gaan is een  #TMI

Too Much Information.

Van teveel data gaat je hoofd spinnen, weg focus – hallo scrollen over Instagram.

Bij het verwerken van teveel data rennen we al snel weg. Of, als je net zo’n weirdo als ik ben.. ga je al snel down the rabbit hole van data en zit je uren later nog lekker cijfers te ontleden en heb je geen reet gedaan aan je onderneming.

Om elke dag 1% dichter bij je volgende GROTE DOEL te komen is het belangrijk dat je weet welke data je daarvoor nodig hebt.

Wat is jouw doel in detail?

Waarom is dat jouw doel?
(dit maakt je focus scherper over wat je precies wilt gaan bijhouden)

Wat heb je daarvoor nodig?

Welke activiteiten ga je ondernemen om jouw doel te bereiken?

Welke 3 factoren (data) kun je hier aan koppelen?

Schrijf ‘m uit, en stuur ‘m op.
Serieus. Pak een van jouw doelen en ga door de vragen heen.

Stuur het op naar support@houseoftax.nl dan krijg je van mij een gratis review + tips om nog ervoor te zorgen dat je naar de juiste data kijkt.

De kans is groot dat als je maar 3 factoren mag kiezen er al veel weg valt. Het totaal aantal volgers op Instagram is bijvoorbeeld helemaal niet interessant, of specifiek genoeg om jouw doelen te behalen.

Ook het aantal nieuwsbrief ontvolgers zet geen zoden aan de dijk.

Door je informatiestroom per doel te beperken tot max. 3 kun je heel gericht gaan kijken naar wat de belangrijkste taken zijn om jouw doel te behalen.

PS: Vind je het fijn om samen door jouw doelen, strategie en data heen te gaan? Schrijf je dan NU in voor de Badass Mastermind!

2 weken lang een deep dive om ervoor te zorgen dat jij naast GO TO person van jouw vakgebied (waarmee je natuurlijk al bezig bent) ook een stabiele onderneming op gaat bouwen. Een die niet afhankelijk is van jouw (werk)uren, maar in dienst staat van het grotere doel dat jij neer wilt zetten.