Waarde vs prijzen

Kennisbank Geld Waarde vs prijzen

 
OK. Mind = BLOWN. Dit moet ik echt met je delen; het zinnetje dat mijn hele perceptie over waarde & prijzen om gooide. Waar ik eerlijk gezegd nog steeds een beetje aan moet wennen omdat het in gaat tegen alles wat ik heb geleerd, iets dat mij al de hele week bezig houd.
 
Time is value – Jouw tijd is het meeste geld waard is hetgene dat ik vanuit de traditionele financiele wereld heb meegekregen.
 
Aangezien veel financieel consultants, boekhouders en belastingconsulenten op uurbasis werken is dat ook geen gekke ‘regel’, je hebt immers maar 24 uur per dag waarin je al je geld moet verdienen, plus nog moet slapen, eten en ehmm.. nou ja.. leven 
Toen ik ervoor koos om mijn bedrijf op een hele andere manier in te richten bleef de regel hangen. Mijn mentoren en business crushes zeiden immers allemaal hetzelfde: jouw tijd is het meeste geld waard.
 
Naast mijn uurtarief kwamen de pakketten, workshops en bootcamps. Eerst de low end kant (lage instapprijzen), daarna mid- en high end. Mijn tijd is het meeste geld waard. Dus hoe hoger het pakket hoe meer tijd je van mij krijgt, toch?
 
Meer producten, meer bonussen, meer tijd ingecalculeerd met wekelijkse of dagelijkse calls,
je krijgt meer Kim want je betaalt meer. Logisch toch?
 
Hoe luxer het product des te meer je moet geven en moeilijker het wordt, het is immers een stapje verder in het process.
 
Mijn mind blowing moment van de afgelopen week was toen mijn coach Kat zei dat low end veel harder werken is dan high end, en het heftigste werk soms nog wel zit in je gratis content.
 
Dat gaaf mij een vreemd gevoel.
Mijn brein ging ratelen en tegen stribbelen.
 
“Nee, dat kan nooit! Time = value”
 
“Meer tijd is dus meer werk, niet andersom”
 
“Luxer product = meer tijd. Daar betaal je immers voor”
 
WOW STOP. Is dat echt zo? Als je een luxer product afneemt koop je dit als klant zijnde dan echt omdat je MEER tijd en producten krijgt?
 
Nee. Ik niet. Ik koop het luxe product voor meer toegankelijkheid (de mogelijkheid tot tijd), de beleving en het resultaat. Niet omdat ik dan nog eens 100.000 andere dingen erbij krijg waar ik toch geen tijd voor heb.. en uiteindelijk misschien wel schuldig over voel omdat ik ‘zoveel heb betaald en het niet gebruik.’
 
Vanuit daar ben ik gaan kijken wat ondernemers nu echt nodig hebbenin hun ontwikkelingsproces. Bij gratis of low end content is dat vaak inderdaad veel praktische informatie, begeleiding, tutorials en veel momenten om vragen te stellen.
 
Als je jouw fundering hebt staan draait het voornamelijk om mindset en keuzes maken. Natuurlijk wil je jouw (financiele) strategie tweaken en je bedrijf uitbreiden, maar het verlangen naar praktische stof wordt steeds minder.
 
Dat past ook bij het proces dat je doorgaat. Dit deed mij meteen denken aan een post over de vraag die werd gesteld in a Room Full of Millionaires; Wat is jouw grootste doorbraak geweest?
 
 
Inderdaad! Mindset gerelateerd. Inner Work. Werk dat jouw klant zelf moet doen en de meeste tijd in stopt omdat het niet meer aan jou is om alle antwoorden te geven.
 
Wat men nodig heeft is toegang tot jou, niet per se op vaste tijden maar de mogelijkheid, en begeleiding in het proces omdat je focust op het resultaat, niet op het aantal (sub)producten en bonussen in jouw pakket.
 
Less = More.
 
Het gaat om het resultaat. Wat wil je bereiken? En, wat is daar nu ECHT voor nodig? Laat aantallen en de tijd als waarde los, het is niet belangrijk.
 
PS: Er zijn last minute tickets vrijgekomen voor de Badass Master Mind! Ben jij er klaar voor om samen met de Badass Squad enorme stappen te maken op zowel de praktische kant als jouw geld& doelen mindset? Koop dan NU je ticket!
 
We zijn zojuist met het pre-work gedeelte begonnen en de inzichten zijn nu al epic! Meer info hier!