Kennisbank Geld 5 Administratie prompts vor ondernemers
Het maakt niet uit of je net met je boekhouding begint, of je al een doorgewinterde administratie hebt staan; stel jezelf deze vragen om ervoor te zorgen dat je het meeste uit jouw processen, cijfers & data haalt..
- Welk ene cijfer/resultaat is het allerbelangrijkst voor de GROEI van mijn onderneming?
- Welke informatie wil ik snel uit mijn administratie kunnen filteren?
- Wat is het ergste dat er kan gebeuren als ik een fout maak in mijn administratie? En, wat kan ik op dat moment doen? (je zal zien dat het allemaal wel meevalt als je er maar voor zorgt dat je alle uren/document/facturen/communicatie als back up houdt)
- Waar ligt mijn grootste onzekerheid als het gaat om het bijhouden van mijn administratie? Wat kan ik hier aan doen?
- Welke ene actie kan ik vandaag nemen om mijn administratie met minstens 1% te verbeteren (pak er iets kleins uit dat je met max. 30 minuten kan implementeren)
Het regelmatig stellen van vragen over je processen en doelen houd je scherp en gefocust op de groei en verbetering van je onderneming. Als het om het administratieve deel van je bedrijf gaat, sluipt het er namelijk nogal snel in dat je iets ‘even’ aan de kant schuift of met een (uiteindelijk niet zo’n) tijdelijke oplossing oppakt, net zolang totdat je door de bomen het bos niet meer kan zien en je het gevoel krijgt dat er een enorm project boven je hoofd hangt.
Oeps!
Herken je jezelf daar in? Mooi! Dan weet je nu dat je dat gevoel los mag laten. Het is gebasseerd op emoties, en niet zo zeer op feiten. Zelfs niet als je een enorme schoenendoos aan bonnen hebt liggen.
Je hoeft alleen maar duidelijk op te schrijven wat je belangrijk vindt in je administratie en processen, en vanuit daar de keuze te maken om elke dag een klein stukje op te pakken.
Hulp nodig? Let’s talk!
Stuur jouw verhaal naar support@houseoftax.nl of via de CONTACT pagina, dan gaan we samen kijken hoe we je het beste uit de brand kunnen helpen.
Premium HOT Jaarplan
Met het Premium HOT Jaarplan kun je profiteren van de volgende voordelen:
Meer rust en regelmaat
Overzicht op jouw zakelijke financiën
Meer focus op de toekomst
Een gestructureerde administratie
Niet te veel belasting betalen
Onbeperkt toegang
Meer rust
Meer winst
Het Premium HOT Jaarplan
Op zoek naar ondersteuning voor jouw boekhouding, administratie en belastingen? House of Tax helpt!
Nu de eerste maand gratis!