Kennisbank Ondernemen 3 powervrouwen delen wat investeren je bedrijf en jezelf je oplevert
3 powervrouwen delen met jou wat hun eerste investering is geweest. Wat vooral belangrijk is, wat hebben ze er uitgehaald?
Anne van Camp Bluff
Anne is ondernemerscoach en begeleidt creatieve & ambitieuze freelancers en startende ondernemers om hun eigen bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Haar krachten zijn marketing strategie, netwerken & mindset. Volg haar tips, tricks & podcast via @campbluff.
“Toen ik serieus voor mijzelf ging beginnen een aantal jaar geleden, kon ik nog helemaal geen werkplek buiten de deur veroorloven maar toch voelde het intuïtief als een hele slimme zet en ik ben zo dankbaar dat ik destijds die stap heb gewaagd! Want een werkplek met andere leuke ondernemers zorgt voor inspiratie, waardevolle nieuwe contacten, meer focus en een goede uitstraling. Door die nieuwe contacten kreeg ik nieuwe opdrachten; dus hoewel het gewaagd was, was ik al snel heel blij met die beslissing.
Mijn tip: Er zijn een aantal werkplekken waar je een contract kunt afsluiten voor drie maanden, dan kun je even testen, werkt dit voor mij en daarna kun je altijd verlengen.”
Emily van Emily van Vught
Business- en merkstrateeg, Emily, helpt vrouwelijke ondernemers bij het creëren van een business die hen omhoog lift tot de sterren. Zodat zij 100% kunnen doen wat goed voelt en dat op een krachtige manier overbrengen. Volg alle tips en tricks van Emily via @Emilyvanvught.
“Mijn eerste grote investering in mijn bedrijf heb ik na ongeveer een jaar gedaan. Dat was mijn iMac, bijna €3500,- voor een machine, deed een beetje pijn haha. Maar het heeft mij veel moois gebracht!
Ik schuif nog steeds iedere dag met plezier aan achter mijn bureau, omdat hij zo fijn werkt. Ik droomde al jaren van een werkplek thuis met een mooi houten bureau en een iMac erop, en dat staat er nu gewoon ????????. Het heeft er voornamelijk voor gezorgd dat ik mezelf als ontwerper serieuzer ben gaan nemen. Ik werk als merkstrateeg, maar deed daarnaast ook wel een grafisch werk als een klant ernaar vroeg. Ik zag mezelf nooit echt als grafisch ontwerper (ben opgeleid als strategisch product designer). Sinds mijn iMac, ben ik dat meer gaan omarmen want ik vind het ook echt heel leuk om te doen! En ben er stiekem ook gewoon wel goed in ????!”
Awura van Creative Women Collective
Creative Women Collective (CWC) is in 2016 in het leven geroepen door Awura. Voordat CWC bestond, was Awura advocate voor creatieve ondernemers. Nu verbindt zij die creatieve ondernemers door middel van een online platform en offline events zoals seminars. Volg alle avonturen van Awura en Creative Women Collective via @Creativewomencollective of @Awuraabena.
“De allereerste investering die ik heb gemaakt in Creative Women Collective is in mijn branding. Branding is datgene waardoor je verhaal wordt verteld aan je (toekomstige) klanten. Praktisch betekende dit voor mij het stoppen van geld in mijn website, huisstijl en merchandise van Creative Women Collective.
Voor Creative Women Collective bracht de branding een krachtige positionering vanaf dag één. Voordat wij zelfs ook maar een product of dienst verkochten, geloofden vrouwen in de missie van CWC. De branding speelde hier een belangrijke rol in. Door die branding hebben wij duurzame relaties opgebouwd met onze vrouwen. Zij zijn de belichaming van ons merk.
Ook heeft de branding vanaf de start al deuren geopend voor samenwerkingen met gevestigde organisaties zoals de Gemeente Amsterdam, The Student Hotel Collab en één van de grootste PR bureaus op het gebied van hospitality.”
Meer informatie en hulp nodig?
Wil je meer weten? Neem dan eens een kijkje in onze kennisbank bij het onderwerp ‘ondernemen’ en in onze gratis besloten Facebook-groep ‘Let’s Talk About Tax’.
HOT Jaarplan
Heb je naast deze informatie behoefte aan meer hulp en ondersteuning? Neem dan eens een kijkje bij ons HOT Jaarplan. Door middel van wekelijkse mails, belangrijke deadlines, verschillende masterclasses en een-op-een ondersteuning weet jij precies wat jou te doen staat op het gebied van boekhouding en administratie. Met het HOT Jaarplan heb jij vaste toegang tot handige tutorials, templates en checklist. Hiermee krijg jij rust en overzicht en kun jij je focussen op de toekomst van jouw onderneming.
Premium HOT Jaarplan
Met het Premium HOT Jaarplan kun je profiteren van de volgende voordelen:
Meer rust en regelmaat
Overzicht op jouw zakelijke financiën
Meer focus op de toekomst
Een gestructureerde administratie
Niet te veel belasting betalen
Onbeperkt toegang
Meer rust
Meer winst
Het Premium HOT Jaarplan
Op zoek naar ondersteuning voor jouw boekhouding, administratie en belastingen? House of Tax helpt!
Nu de eerste maand gratis!