Kennisbank Ondernemen 3 NO FAIL GO TO’s om weer terug in focus te springen
3 NO FAIL GO TO’s OM weer terug in focus te springen
Bij de basisprocessen voor je onderneming hoort ook het proces rondom je mindset en consistentie. JIJ bent de belangrijkste tool in jouw onderneming, JIJ dient optimaal te presteren als je jouw doelen wilt bereiken.. maar ja JIJ bent ook maar een mens.
And guess what? Ik ook 🙂
In de podcast van deze week deel ik HOE ik ervoor zorg dat met volledige focus (en plezier) kunnen werken niet iets toevalligs is. Ook ik heb namelijk wel eens last van ‘geen zin’ of mijn ‘instant gratification monkey’ (wat kan resulteren in uren scrollen over YouTube & Pinterest)
Luister hier naar mijn 3 NO FAIL go to tips:
Wist je trouwens dat je mijn podcast ook gewoon wekelijks in je mailbox kan ontvangen? Super handig! Dan mis je o.a. ook de #freebies niet.
Je kan je hier gratis aanmelden.
Om ervoor te zorgen dat ik na een paar vrije dagen binnen no time weer bovenop alles zit begin ik niet bij mijn overvolle inbox, maar juist bij mijn journaling.
Dit voelt een beetje tegenstrijdig en counter-productief, maar als jij je direct op alle uitvoerende taken (to do’s) gaat storten, zoals je mailbox dan is de kans groot dat je heel erg in de kleine dingen blijft hangen – en er steeds meer tegenop gaat kijken – .. terwijl je al geen zin had.
Zin kweken doe je door het grotere plaatje er weer bij te pakken. Jouw #soulgoals Weer even terug naar jouw purpose en doelen. Waar doe je het voor? Wat wil je bereiken? Wat is voor jou het allerbelangrijkste?
Vanuit die vibe ga je aan de slag met je #nonnegotiables Uh, wat? Nog steeds geen e-mail? Nee. Juist als het wat hectischer is en/of je moeite hebt om focus en zin te bewaren is het belangrijk dat je je houdt aan je routine.
Aan de dingen waarvan jij hebt gezegd dat ze belangrijk zijn. De taken en activiteiten die je voldoening en energie geven. Net zoals de Soul Goals gaan we diep op dit onderwerp in in de Badass Starter Kit (een aanrader dus als jij merkt dat focus behouden soms moeilijk voor je is!)
Als je merkt dat je focus begint te verliezen dan ga je vaak op zoek naar iets dat je korte beetjes geluk en voldoening kan geven. De makkelijkste optie is om Netflix aan te zetten, of dus lekker braindead over social media kanalen scrollen.
Ze geven een boost, maar duren vaak kort. Te kort.
Ook voel je je misschien schuldig omdat je daarnaast nog steeds al dat werk hebt liggen, en geen stap dichter bij je doelen bent gekomen.
Non Negotiables zijn de taken en activiteiten waarvan je gelukkig wordt (voldoening geven) EN je ook nog eens een stap dichter bij je doelen helpen.
Een must dus.
Last, but not least: je #dagplanning Ook hier hoef je niet actief na te denken, maar weet je dat je een go to lijst hebt aan taken om af te werken die er allen voor zorgen dat je dichter bij je doelen komt, je bedrijf laat doorlopen en zelfs laat groeien!
Er zijn geen uren aan strategie en planning nodig. Bewaar dat alsjeblieft voor de dagen waarop je lekker in flow zit en je volledig kan concentreren, voordat je jezelf gaat verliezen in leuke kleine projectjes die niets bij gaan dragen aan het grotere geheel.
Mijn dagplanning houd ik bij via mijn urenregistratie.. en laat ik daar nu net nog een gave freebie voor hebben! Je kan ‘m hier downloaden.
Premium HOT Jaarplan
Met het Premium HOT Jaarplan kun je profiteren van de volgende voordelen:
Meer rust en regelmaat
Overzicht op jouw zakelijke financiën
Meer focus op de toekomst
Een gestructureerde administratie
Niet te veel belasting betalen
Onbeperkt toegang
Meer rust
Meer winst
Het Premium HOT Jaarplan
Op zoek naar ondersteuning voor jouw boekhouding, administratie en belastingen? House of Tax helpt!
Nu de eerste maand gratis!